Získať manažérsku prácu je veľká vec. Vo svojej kariére sa posúvate vyššie a získavate uznanie za všetku svoju tvrdú prácu a úspechy. Byť dobrým manažérom si však vyžaduje viac ako len skúsenosti a pôsobivý životopis. Čo teda robiť, aby ste si svoju povesť ako nový manažér nepokazili hneď na začiatku?
Spoznajte svojich zamestnancov
Nehovoríme, že máte hneď vedieť o svojich zamestnancoch všetko. Stačí ich spoznať po osobnej stránke, teda vedieť, čo koho motivuje a ako ich riadiť. Zlý prístup je snažiť sa motivovať všetkých členov tímu rovnakým spôsobom, alebo predpokladať, že to čo si myslíte vy, motivuje aj ostatných. V tomto smere je kľúčové spoznať silné stránky členov vášho tímu, čo vám pomôže v ďalšom kroku, a to správne riadiť a delegovať úlohy, v ktorých vaši zamestnanci môžu vyniknúť.
Overte si staré hodnotenia na vašich zamestnancov
Údaje o hodnotení výkonu, ktoré vykonával ešte váš predchodca pre vás nemusia byť relevantné. Bývalí manažér mohol byť zaujatý voči niektorým zamestnancom, a vám to poskytne o nich chybný obraz. Ak však váš predchodca bol povýšený z dôvodu jeho úspešného riadenia vášho nového tímu, porozprávajte sa s ním a položte mu pár jednoduchých otázok o každom členovi. Jeho odpovede by vám však mali byť len doplnkom v tvorení pravdivého obrazu o vašich zamestnancoch. Pravdivý obraz môžete docieliť len tak, že sa s každým členom vášho tímu osobne porozprávate.
Nekonajte príliš rýchlo
Noví manažéri sa často domnievajú, že musia zmeniť všetko. Do každej politiky, postupu a pravidla vkladajú pečať svojich vlastných myšlienok. A ak neexistujú žiadne pravidlá, tak chcú vytvoriť nové. To sa však nemusí vyplatiť. Treba sa na procesy vo firme pozrieť objektívne a zhodnotiť čo reálne funguje, a čo nie.
Komunikujte s vašimi zamestnancami
Zistiť čo funguje, a čo nie, vám môžu pomôcť samotní zamestnanci, ktorí sa budú určite chcieť podieľať na vytvorení takého prostredia, ktoré bude vyhovovať všetkým. Práca manažéra už dávno nemá represívny a direktívny charakter. Musíte vedieť komunikovať so svojimi zamestnancami. Veď predsa významná a asi aj najdôležitejšia časť vašej náplne práce je riadenie ľudských zdrojov. Základom správnej komunikácie je taktiež komunikovať so zamestnancami pravidelne. Informovať ich o všetkom, čo sa týka smerovania firmy, vypočuť si ich názory a prípadne ich posunúť ďalej.
Nebojte sa klásť otázky
Klásť otázky sa väčšina z nás bojí, hlavne v novom prostredí, a dvojnásobne ak ide o pracovné prostredie. Môže to o nás vypovedať, že nemáme prehľad o danej veci na ktorú sa pýtame. To však nie je dobrý prístup. Najúspešnejší manažéri sú tí najzvedavejší. Ak niečomu nerozumiete nebojte sa opýtať, či už svojho nadriadeného, iných manažérov alebo zamestnancov.
Nemusíte rozhodovať o všetkom
Nebuďte taký manažér, ktorý musí rozhodovať o všetkom. Uvedomte si, že úlohou dobrého manažéra je rozvíjať každého člena tímu a dávať mu priestor na rozvoj. Prístup všetko zvládnem lepšie sám, nie je správny. Delegovať úlohy by mal vedieť každý dobrý manažér.