Ako sa znova tešiť zo svojej práce a cítiť sa viac angažovaný?

Nový trend “quiet thriving“ je koncept, ktorý sa objavil po tom, ako sa koncom minulého roka začalo vo veľkom diskutovať o trende “quiet quitting”. “Quiet quitting“ znamená plniť čo najmenej požiadaviek v práci, nevykladať žiadne väčšie úsilie ani nadšenie pre plnenie úloh. Jednoducho povedané, prísť do práce, odrobiť si čo máte, nerobiť nič navyše a odchádzať domov bez nadšenia.

Na rozdiel od tohto trendu, ktorý dúfajme rýchlo pominie, sa tu objavil nový trend “quiet thriving”, ktorý predstavuje pravý opak. Zamestnanci začínajú prehodnocovať svoj vzťah k práci a hľadajú spôsoby, ako sa znovu cítiť viac zaangažovaný a nadšený, a to bez toho, aby sa vystavovali vyhoreniu či prepracovanosti. 

Ako sa aj my môžeme cítiť viac zaangažovaný a šťastnejší vo svojej práci?

1. Zmeňte svoj postoj k práci

Nová perspektíva môže obnoviť vašu vášeň pre vašu prácu a zvýšiť vašu produktivitu.

Povedzme si na rovinu, ak pristupujete k svojej práci s negatívnym myslením hneď od začiatku, nič sa vám nepodarí zmeniť. Stále budete vidieť len to zlé, a budete prehliadať aj to pozitívne. Namiesto toho skúste zmeniť svoje myslenie a nájdite vo svojej práci to, čo vás baví a dáva vám to zmysel. Ak nájdete zmysel svojej práce, prinesie vám to určite väčšiu spokojnosť. 

2. Konajte

Ak ste zistili, že vás vo vašej práci bavia niektoré úlohy viac než iné, skúste to prediskutovať so svojím nadriadeným. Spýtajte sa či existujú nejaké spôsoby, ako rozvinúť úlohy, ktoré vás naozaj bavia na úkor úloh, ktoré doslova – nemáte radi. Za opýtanie nič nedáte. A nielenže to môže zlepšiť váš vzťah k práci, ale môže vám to otvoriť nové príležitosti, a taktiež to pomôže vášmu šéfovi lepšie spoznať vaše silné stránky.

3. Stanovte si hranice

Aj keď vaša pracovná zaneprázdnenosť môže byť zo strany šéfa podporovaná a vnímaná pozitívne, môže to viesť k tomu, že budete pracovať mimo pracovného času (cez prestávku na obed a pod.). To vás môže dohnať až k tomu, že si vybudujete silný odpor k vašej práci, alebo proste vyhoríte.

Tomuto sa však dá vyhnúť, a to jednoduchým definovaním hraníc v práci. Možno vám to pomôže nájsť aj vytúžený a niekedy až mysteriózny work-life balance. Ale nie, až tak mysteriózny nie je. Stačí si definovať hranice, pracovať podľa dohodnutých pracovných hodín a užívať si život mimo práce. Podľa nedávneho Austrálskeho prieskumu o strese a pohode, 4 z 5 účastníkov zistili, že trávenie voľného času koníčkom je efektívne pri zvládaní ich stresu, ktorý majú v práci alebo doma. Podľa nás to platí aj v našich zemepisných šírkach, a hlavne pre tých, ktorí sa cítia zavalení prácou. Myslite na to, že dobiť svoje baterky vieme hlavne činnosťami, ktoré nám prinášajú radosť.

4. Budujte vzťahy na pracovisku

Tým myslíme budovať pozitívne vzťahy s kolegami. Pokiaľ sú vaši kolegovia vašimi spojencami a zároveň kamarátmi, máte vyhraté. Pozitívne pracovné prostredie je naozaj dôležité pre vašu emocionálnu pohodu. Taktiež budete chodiť do práce s radosťou a každodenné úlohy budú viac zábavnejšie.

5. Nezabúdajte na oddych

Využívajte svoje obedné prestávky na oddych najviac ako sa dá.  Zasa jedna štúdia povedala, že ľudia ktorí využívajú celú obedovú prestávku na oddych, sú produktívnejší a kreatívnejší.

Taktiež aj pravidelné prestávky môžu mať pozitívny vplyv na vašu psychiku ale aj fyzičku.  

Ak vás táto téma zaujala a chcete vedieť viac o tipoch z pracovného prostredia, sledujte nás na našej Facebookovej stránke DEKRA pracovné ponuky alebo na našom Instagrame DEKRA_pracovne_ponuky.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *